انتخاب نهال سیب

انتخاب نهال سیب؛ انتخاب یکی از پرتقاضاترین نهال‌های میوه در طول سال

سیب جزو آن میوه‌هایی است که در تمام سال تقاضای زیادی برای خرید آن وجود دارد. از طرفی اقلیم کشور ما شرایط بسیار مساعدی برای پرورش انواع نهال‌های سیب دارد نهال‌های سیب می‌توانند به راحتی در تمامی نقاط سردسیر، نیمه‌ سردسیر، معتدل و کوهستانی کشت شوند. با در نظر گرفتن تمامی این موارد انتخاب نهال سیب موضوع مهمی است که باغداران باید قبل از اقدام به انجام آن درباره انواع این نهال، شرایط کشت و چگونگی مراقبت از آن اطلاعاتی داشته باشند. در این مطلب از سایت دکتر کاشت قصد داریم این نهال منحصر‌به‌فرد را دقیق‌تر به شما معرفی کنیم.

نگاهی به پرطرفدارترین گونه‌های نهال سیب

سیب میوه‌ای با واریته‌های گوناگون است. به همین علت باید پیش از انتخاب نهال سیب انواع آن‌ها را به درستی بشناسید. در ادامه این قسمت قصد داریم تا شما را با بعضی از پرطرفدارترین انواع نهال آسیب آشنا کنیم. ابتدا از سیب قرمز لبنانی آغاز می‌کنیم.

انتخاب نهال سیب

نهال سیب قرمز لبنانی؛ نهال مورد علاقه بسیاری از باغداران

سیب قرمز لبنان محصولی مشهور است که در بازارهای مختلف هم با قیمت نسبتا مناسب خرید و فروش آن انجام می‌شود. همین مساله هم باعث شده تا بسیاری از کشاورزان و باغدارانی که به دنبال کسب سودی مناسب برای فروش محصولات نهال هستند بتوانند این نهال سیب را انتخاب و کشت کنند.

یکی از مهم‌ترین نکات در خصوص کشت و نگهداری از نهال سیب قرمز لبنانی، نوع خاک مورد استفاده شما است. نوع خاک در چگونگی رشد نهال و باردهی آن تاثیرگذاری بالایی دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای کاشت این نهال به سراغ خاک‌های دارای بافت آبرفتی و خاک لومی بروید. چرا که این خاک‌های سبک می‌توانند به سادگی آب را از خود عبور دهند و نهال را آبیاری کنند.

انتخاب نهال سیب

نهال سیب سبز؛ نهالی با شرایط کاشت و نگهداری آسان

یکی از مزایای انتخاب نهال سیب سبز، پرطرفدار بودن آن است. می‌توان گفت که تقریبا همه سیب سبز را می‌شناسند و محصول آن به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شود. ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که نهال سیب‌ سبز‌ باردهی بالایی دارد. این مزیت در کنار طول عمر اقتصادی مناسب (حدودا 30 سال) باعث شده است تا باغداران و کشاورزان زیادی تمایل به خرید و کاشت این نهال داشته باشند.

یکی از نکات کلیدی در خصوص کاشت این نهال، زمان مناسب کاشت آن است. به منظور کاشت این نهال توصیه می‌شود که شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر را به دقت زیر نظر بگیرید. در حال کلی بهتر است نهال سیب سبز در فصول سرد سال و در مناطقی سردسیر کاشته بشوند. زیرا این نهال‌ها توانایی تحمل سرما حتی تا منفی 45 درجه سانتی‌گراد را نیز دارند.

انتخاب نهال سیب

نهال سیب میراکل سیاه؛ از خاص‌ترین نژادهای سیب در بازار

باردهی بسیار عالی یکی از مهم‌ترین مزایای خرید و کشت نهال سیب میراکل سیاه است. این نهال که از سال چهارم کاشت شروع به باردهی می‌کند در صورتی که شرایط ایده‌آل باشد می‌تواند باردهی در حدود 80 تا 100 تن در هکتار داشته باشد.

آن دسته از باغبانانی که می‌خواهند نهال سیب میراکل سیاه را انتخاب کنند باید بدانند که این نهال به منظور شروع دوران باردهی خود به مدت زمانی در حدود 1000 تا 1600 ساعت دمای منفی 7 درجه نیاز دارند تا بتوانند از خواب زمستانی بیدار شوند. به صورت کلی این نهال تا دمای منفی 41 درجه سانتی‌گراد تحمل سرما دارد. برای کاشت این نهال به شما پیشنهاد می‌کنیم به دنبال مناطقی بروید که بین 1200 تا 2200 متر از سطح دریا ارتفاع دارند.

انتخاب نهال سیب

با انتخاب نهال سیب دو رنگ سوددهی بالایی داشته باشید

نهال سیب دو رنگ، نهالی بومی کشور فرانسه و از این کشور به نقاط مختلف دنیا صادر می‌شود. یک سمت این نهال به رنگ زرد و سمت دیگر نیز قرمز است. توجه داشته باشید که دو رنگ این میوه با یکدیگر متقارن و منظم نیستند. این نهال جزو آن دسته از نهال‌هایی است که باردهی بالایی دارد و کاشت آن به لحاظ اقتصادی بسیار سودآور است. به همین خاطر بیشتر باغداران به دنبال خرید این نهال‌ها هستند.

نهال سیب عروس چه خصوصیاتی دارد؟

توصیه می‌کنیم برای کاشت نهال سیب عروس، بازه زمانی اوایل پاییز تا اوایل بهار را انتخاب کنید. این باعث می‌شود که در زمان کاشت نهال تغییرات جابه‌جایی را احساس نکند و رشد آن تحت تاثیر قرار نگیرد. همچنین توصیه می‌کنیم این نهال را در مناطقی با آب‌وهوای سرد و معتدل بکارید. چرا که این نهال تا دمای منفی 35 درجه و گرمای 40 درجه مقاوم است. افزایش دما بیشتر از این حد باعث سوختن گیاه و از بین رفتن آن می‌شود. برای کاشت نهال سیب عروس توصیه می‌کنیم به سراغ مناطقی با خاک لومی سبک و با زهکشی مناسب بروید.

برای آبیاری این نهال از آبیاری قطره‌ای استفاده کنید. چرا که این نهال نسبت به آب زیاد حساس است و آبیاری غرقابی باعث کاهش اکسیژن می‌شود. در نتیجه، بعد از مدتی، ریشه‌های گیاه پوسیده می‌شوند و نهال شما از بین خواهد رفت.

انتخاب نهال سیب

مهم‌ترین مزیت خرید نهال سیب عروس را می‌توان باردهی عالی آن دانست. در حالی که بسیاری از نهال‌های سیب باردهی بین 4 تا 5 تن دارند، این نهال در هر هکتار می‌تواند بین 7 تا 8 تن باردهی داشته باشد. همین موضوع باعث شده است تا باغداران زایدی به دنبال خرید و کاشت این نهال باشند. اشاره به این نکته هم خالی از لطف نیست که این نهال طول عمر اقتصادی 35 ساله دارد که در مقایسه با نژادهای دیگر سیب، مقدار مناسبی به نظر می‌‌رسد.

قیمت نهال سیب به چه عواملی بستگی دارد؟

زمانی که شما به مجموعه دکتر کاشت برای انتخاب نهال سیب مراجعه می‌کنید، متوجه تفاوت قیمت در میان این محصولات می‌شوید. اما دلیل اصلی این تفاوت قیمت چیست؟ نخستین و مهم‌ترین علت اختلاف قیمت نهال سیب مربوط به تفاوت ارقام سیب است. به طور کلی بازارپسندی ارقام مختلف سیب متفاوت است و همین مساله هم می‌تواند روی قیمت واریته‌های مختلف نهال سیب تاثیرگذار باشد.

فاکتور تاثیرگذار دیگر، میزان مقاومت نهال‌های سیب در مقابل آفات و بیماری‌ها می‌باشد. میزان تحمل به خشکی هم عامل دیگری است. آن واریته‌هایی که تحمل بالایی نسبت به کم‌آبی داشته باشند با در نظر گرفتن وضعیت آبی این روزهای مناطق مختلف کشور گزینه‌ای مناسب‌تری هستند که طبیعتا قیمت بالاتری هم دارند. کیفیت نها سیب هم دلیل دیگری است که در زمان انتخاب نهال سیب مدنظر بر روی انتخاب شما تاثیر می‌گذارد. در بحث کیفیت نهال‌های سیب باید به گواهی سلامت و شناسنامه نهال مربوطه توجه نشان داد.

انتخاب نهال سیب

مرغوب‌ترین ارقام نهال سیب را از دکتر کاشت خریداری کنید

سیب را به عنوان نمادی از سلامتی در جهان می‌دانند. به همین خاطر شاید بتوان گفت که در بین میوه‌ها سیب بسیار پرمصرف است. در حال حاضر آمارها نشان داده است که کاشت نهال سیب در ایران بسیار بالا است. از طرفی تنوع بالای این میوه هم سبب شده که سیب باغ‌های ایرانی با کیفیتی بسیار مناسب وارد بازارهای جهانی شود. همچنین سیب کاربردهای بسیاری را از ساخت کمپوت تا استفاده برای پخت انواع تارت، پای و شیرینی در صنعت قنادی را دارد.

دکتر کاشت یکی از بزرگ‌ترین مراکز فروش نهال‌های سیب در ایران است. تمامی نهال‌‌های سیب مجموعه دارای ضمانت اصالت کالا هستند و امکان ارسال به سراسر کشور را در کمترین زمان ممکن دارند. اگر به دنبال سوددهی بالا با خرید نهال سیب هستید، بهتر است همین حالا با تیم کارشناسی دکتر کاشت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.